17 stycznia 2018 | Posted in:Aktualności, Ikony na zamówienie, Realizacje

Prezentuję Ikonę Św. Ojca Pio.

Pisanie ikony było dla mnie ubogacającym duchowo doświadczeniem.

Czas modlitwy i kontemplacji posługi zakonnika i odkrywanie jego miłości do Chrystusa.

Serce na szkaplerzu – podkreśla Chrystocentyczny charakter ikony.

Ikona Ojca Pio jest niewielka ikoną więc wynagała pracy pędzlami konserwatorskimi. tzn zerówkami.  Złocenie wykonałem szalagmatalem 2,5 i na dole wpisu zamieszczam fotorelację z tego procesu.

W ujęciu bocznym Ikony św. Ojca Pio widać boki lipowej deski pomalowane na brązowy kolor i dębowe listwy usztywniejace pozostawione w naturalnym kolorze.

Ikona św. Ojca Pio

Ikona Ojca Pio

Pamiątkowe zdjęcie z Ikoną przed przekazniem jej Klientowi. (To kolejny klient, który docenił dobrze wykonaną pracę płacąc więcej niż było umówione. )

Fotorelecja z procesu złocenie i etapów powstawania Ikony Ojca Pio.

Prezentuję fotorelację ze złocenia ikony Ojca Pio. Pierwsze malowanie to rozcieńczony szelek. Przygotowuje grunt żeby nie był zbyt chłonny. Drugie malowanko to mixtion. Specjalny klej do płatków szlagmatelu lub złota. Po odczekaniu kiedy mixtion jest półsuchy (tzn piszczy pod palcem) czas na „makijaż”. Pocieram miękkim pędzlem czoło, żeby naelektryzować włosie. Płatki dają się podnieść i zamieść na ikonę. Pracę wykonuję na bezdechu zwłaszcza przy prawdziwym złocie.. Ułożone płatki dogłaskuję pędzlem i strzepuję nadmiar złoceń. Szlagetal wymaga zabezpiecznia. Tym razem użyłem szelaku odwoskowionego. Szelak z woskiem daje żółty odcień i używam go, gdy chcę uzyskać efekt starego złota. Ostatni etap to usunięcie nadmiaru płatków ostrym narzedziem. I złocenie gotowe. Mogę zacząć malować.

A teraz kolejne etapy pracy malarskiej.

 

Piotr Wawryło to artysta rzeźbiarz, malarz, grafik, wszechstronny artysta multimedialny. Od lat Tworzy sztukę sakralną. Jego obrazy i rzeźby zdobią prywatne mieszkania, oraz kościoły. Do największych należy scena Zmartwychwstania w kościele św. Ojca Pio na warszawskim Gocławiu i wierna kopia barokowego krucyfiksu wykonana z drzewa lipowego do parafii św. Stanisława w Brześciu Kujawskim. W roku 2015 skupił swoją uwagę na pisaniu rzadko spotykanych ikon świętych patronów.